The End

Så var den slut så, Harry Potter and The Deathly Hallows. Den sjunde och sista boken. Den första boken fick jag i julklapp av mamma, julen -99, precis när den kommit på svenska. Hon trodde den boken skulle passa mig. Tror inte hon vet hur rätt hon hade. =)
Jennika kommer nog ihåg hur jag läste ett kapitel per kväll i "harry" när hon var och hälsade på mig. Den var lite seg att ta sig igenom men halvvägs eller så släppte det. Sen har det bara runnit på, böckerna har fängslat mig mer och mer. Streckläsning på nätterna och dagarna. Ständigt väntande på nästa bok. I början var det glada böcker, det var kul att läsa om den magiska skolan, och man önskade lite att man fick gå där själv. men nu på slutet har det inte alls varit samma glada, lättsamma ton i böckerna. De har blivit mörkare och mörkare, och den här sista boken är inte alls glad. Men slutet blev bra, det blev som jag trodde. Och jag råkade ju läsa sista meningarna den första dagen jag köpte boken så jag visste några som skulle överleva. Tur det, annars hade jag läst hela epiologen först, det vet jag...det blev lite invecklat, och fram och tillbaka i dom sista kapitlen. och ibland kändes vändningarna inte helt logiska. Men till slut kan jag nog köpa och acceptera slutet, för det var så här jag ville att det skulle sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback