Snart 23

Om cirkus 10 min blir jag gammal. Eller i alla fall äldre. Det känns helt okej, man dör ju inte av det direkt. Inte just nu i alla fall. =P

Hade en trevlig kväll igår med malin och mattias, käkade middag och spelade spank the monkey. Och det är ett kortspel, inte nån bisarr sexlek.
Till mat blev det tunnbrödsrullar till förrätt, med philadelphiaost, skinka och gräslök. Lax på saltbädd med potatis och romsås till varmrätt och citronglasstårta med digestivekex till efterrätt. Smarrigt värre. =)
Det blev ingen utgång, tror inte nån av oss kände för det direkt, och det känns inte som någon förlust. Har inte ekonomi just nu att betala 100 spänn i inträde nånstans och inte få nåt för det. får börja spara till juldagen nu, för då måste man ju gå ut!

Idag har vi haft en slödag och inte gjort något särskilt vettigt alls. Sov till 11.30 först, men insåg att det var regnigt och grått, så jag gick och la mig igen. Sen vaknade jag vid 13.30 och då kändes det som det var dags att gå upp. Läste tidningen, käkade frukost/lunch och resten av glassen från igår. Slöade framför datorn innan vi lyckades släpa oss ut på en liten promenad ner till sjön. Sen kom Ann och kapade mitt hår, ganska mycket blev det. (Har kort på det men batteriet i kameran tog slut så får lägga upp dom imorrn.)
Potatisgratäng med kassler till middag, det var gott! Längesen man kunde laga potatisgratäng nu, får nog göra det hemma nån kväll snart.

Ska packa ihop våra saker här strax och sen måste vi nog sova, ska ju upp tidigt imorrn! Vi får skjuts av pappa till Kristinehamn och tåget går därifrån 8.20. Det var ett tag sen jag var uppe så tidigt tror jag. =P

Har varit skönt att vara hemma några dar. och skönt att slippa åka tillbaka ikväll, det blir så kort och stressigt när man bara har lördagen i princip. Ska hem om en månad igen, när mamma fyller och malin har fest. Kanske kan stanna nån extra dag då med, jag saknar ju faktiskt min familj när jag är i gbg. Det kunde man inte tro för 3 år sen när jag flyttade men sådan är sanningen.

Nu ska jag försöka packa. Ska bli intressant, det är ju lite mer som ska med nu än när vi åkte hit. En wokpanna och två flaskor sprit bland annat. Och tvål och balsam. Tur att prix finns...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback