Frusen

Usch, jag sitter här under en tjock filt, med en stor kopp varm glögg och försöker få tillbaka värmen i kroppen. Har varit på studiebesök i eftermiddag och blev alldeles genomkall när vi var där, och när jag gick därifrån. Det var inte så kallt när jag gick hemifrån, men så började det snöa när jag kom fram och då blir det ju genast kyligare eftersom man blir lite fuktig. Men det var ett intressant besök, vi var vid Ullevi där de bygger nytt häkte, ny tingsrätt, nya delar till polishuset och så nya Gamla Ullevi förstås. Vi var mest på häktesdelen och tittade, fick bl.a. kolla på kulverten under marken som ska gå mellan häktet och tingsrätten. Det var kul att se lite konstruktionsgrejor i verkligheten oxå, inte bara teori och bilder.

Nu sitter jag som sagt ihopkrupen i soffan här, och försöker spä på min allmänbildning lite genom att titta på Nobelprisutdelningen på tv. Det är ju lite nördigt att veta vad de fått pris för, haha! =) Nej, helt ärligt så tittar jag allra mest för alla fina (och fula) klänningars skull, det är ju bland det bästa jag vet! =) Har ju som mål att gå på Nobelfesten någon gång i livet, vi får väl se när det blir. Känns som om jag gett mig in i fel bransch för att få ett pris själv, men man kan ju alltid hoppas på att bli bjuden ändå. =P

Har lite konstruktion att kompletera ikväll, annars tänkte jag bara ta det lugnt och försöka komma i säng i lika bra tid som igår. Känns som rätt läge att få rätsida på dygnet och ordentligt med sömn nu när tentaveckan snart är här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback