Glöggfest

Igår var det dags för vår numera traditionella glöggprovarfest! Årets Blossaglögg skulle testas, och några andra lite märkliga sorter provade vi oxå. De flesta sorterna var okej, men eftersom det var ica-glögg (systemets testade vi förra året) så var det lite saftvarning på flera. Vi kom fram till att några hade nog tjänat på att spetsas lite, för att få bort sötman. Menmen, gott var det iaf. Himla kul oxå att man kunde vara 9 pers här och alla kunde sitta hyfsat okej. Inte som förut där man fick plats 9 om några satt på balkongen.. =P

I övrigt är inte helgplanerna så värst storslagna, det mesta handlar om plugg. Ska luncha med Malin och Mattias på söndag innan de åker hem, det är väl ungefär det som händer. Måste verkligen begrava mig själv under juridikböckerna nu, jag måste ta den tentan! Och det är ju faktiskt kul med juridik, så det borde inte vara så svårt att komma igång och läsa. Strukturera lagboken är ju inte så jättekrävande, men inte ens det har jag gjort än...illa.
Konstruktionen får jag ta senare, jag känner att jag vill lägga ner mer tid på juridiken för i slutändan har jag allra störst chans att klara den tentan. Tar jag konstruktionen är det bara bonus, hur mycket jag än pluggar så fattar jag inte de där formlerna, så är det bara.

Och så ska man ta tag i julklapparna oxå. Har lite småidéer, men man ska ju fixa dom oxå. Det får bli på måndag, ska göra stan med Anna då. Och det jag inte fixar då, det får vara för sen har jag inte tid. Fasen om en vecka är jag i Kga, pappa kommer på fredag och hämtar mig, så nånstans bland alla tentor måste jag packa, och när jag kommer hem ska jag jobba så då finns inte mycket tid till shopping. Inte mycket ställen att shoppa på heller för den delen.

Nä, dags att ta tag i dagen kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback