The Weekend

Kände för en engelsk rubrik, som för tankarna åt filmhållet.

Helgen ja...fick frågan i fredags förmiddag, vad jag skulle göra i helgen. Svaret blev ungefär "vara hemma och ta det lungt, försöka packa upp lite mer lådor och få lite ordning". Hahahahahaha! Den planen ändrades ungefär 15 minuter senare och istället blev det internsittning med efterföljande piratpub och annan pub. Anseenliga mängder "rrrrrrrrrrruuuuummm(punsch) och piratsprit konsumerades, kul som f-n hade jag och hem kom jag väldigt sent. Eller tidigt. Vi såg ryggen på tidningsbudet när vi gick från vagnen.

Om man sedan tittar över lite vad jag egentligen drack under kvällen (cider, punsch, passionsfruktsrom, drinkar av varierande sort) så kan man ju ana att jag kanske inte mådde helt hundra igår när jag vaknade. Fel aning! Jag mådde ungefär minus 500. Det var längesen jag mådde så sanslöst dåligt, jag kan föresten inte minnas att jag någonsin mått så dåligt. Och mitt i detta måendet blir jag påmind om att jag visst bjudit hem ett gäng på middag igår kväll. I det läget kunde jag knappt stå upp. Fy fan.

Men efter att ha lyckats få i mig nästan en halvliter vatten samt ett smörgåsrån så kände jag mig fit for fight igen (haha vilket skämt, mao jag kunde stå och gå iaf) och begav mig för att handla. Något som tog nästan två timmar och jag var hemma igen 45 minuter innan gästerna skulle komma. Hua. Då såg dessutom köket inte särsklit trevligt ut. Men trots det så lyckades jag på något sätt laga middag till 6 personer, baka kladdkaka och sedan umgås och ha trevligt till klockan var 2 på natten. Och efter det, för att håva in lite vuxenpoäng, tog jag hand om all disk innan jag gick och la mig. Sanslöst.

Sån var min helg. Nu är jag jättetrött och ska gå och lägga mig. Imorrn är det skola igen! Wee. Inte. Natters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback