Skolstart

Idag har jag småstartat höstterminen med introföreläsning i beteendevetenskap. Den var schemalagd 13-15 men han hade pratat klart redan 13.40. Lagom mjukstart, men det kändes ju som lite bortkastat samtidigt. Men kursen verkar vara bra, betydligt bättre upplägg än när jag läste den förra gången.

Resten av kurserna börjar inte förrän nästa vecka, på måndag närmare bestämt. Men än så länge har jag ganska luftigt schema, i alla fall föreläsningsmässigt. Misstänker att det är tjugoelva projekt som ska göras oxå, så jag lär inte gå sysslolös i höst.

Föresten sitter jag och håller alla tummar för att csn ska godkänna min ansökan om studiemedel. Fick in poäng för omtentan jag gjorde i juni och när jag räknade efter så insåg jag att jag borde bli beviljad studiemedel nu. Det vore så himla skönt, en väldig massa bekymmer skulle lösa sig om det gick vägen. Hoppas hoppas!!

Nu ska jag ta mig lite mellanmål, köpte lite nya teer idag så jag måste testa dom, och sen ska jag plantera om en av mina orkidéer. Hittade äntligen en större kruka till den idag, den är nämligen på väg ur den gamla. Känner mig riktigt pysslig, igår planterade jag nämligen om min gran och min doftranka oxå.
Och så har jag börjat på ett nytt syprojekt, en julduk. Hoppas jag blir klar till jul, vi får väl se hur mycket tid jag får över. Men om jag syr istället för att slösurfa en timme om dan, så är jag snart färdig. =)

Nej, te var det. Det är en av få bra saker med att det blir mörkare och kallare ute, man kan sitta inne och mysa med en kanna te. =)


Solnedgång i Strömstad förra veckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback