Aouch

Har varit ledig idag och har för en gångs skull haft lite tur med vädret. (Eller för en gångs skull är ju synd att säga när jag fick så mycket av värmeböljan förra gången) Har suttit i solen och läst, vattnat lite blommor och haft det gött. På eftermiddan var jag iväg till Tanum och fick mig en dos TBE-vaccin, det finns ju sån skit här nere nu för tiden, så det är ju lika bra att vaccinera sig. Själva sticket och det gjorde inte ont, det gör mer ont att bli myggbiten typ, men nu efteråt så känner jag lite i armen. Känns lite stelt och svullet, och lite molande smärta som man inte riktigt kan placera. Men jag hoppas det gått över till imorrn, för då ska jag ju jobba igen.

Nu sitter vi på altanen och ska äta middag, har lite gäster och så. Har fått färska räkor till förrätt, väldigt gott, och nu håller pappa på och grillar. Men jag åt en del räkor, så jag är inte precis hungrig nu om man säger så. =)

Måste ju berätta om gårdagen oxå, jag åkte iväg och badade med kusinerna och världens bästa farbror, och mamma sa att dom skulle bara ösa lite grus och så, och inte göra så mycket mer. Så jag tog varken med mig nycklar eller mobil, dumt att ha sånt liggande i bilen lixom. Och när vi kommer hem är de ju givetvis inte hemma. Fick sitta i blöta badkläder och vänta i 1,5 timme på dom typ. Inte så jättekul kan jag säga. Tur att jag fick värma mig i lilla stugan, fick till och med lite mat. =)
Sen kom de hem med en nyckel till mig och drog igen, de skulle "bara till grebbestad och kolla på en grej". Då var klockan cirkus 21 och de kom hem igen vid 12. Maken till ouppfostrade föräldrar får man ju leta efter! =P

Jäjä, nu ska jag gå ut och vara social igen. Har till och med varit på systemet och köpt lite cider till mig, har tröttnat lite på konsums alkoholcider... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback