En ledig sommardag

Idag har jag varit ledig, egentligen skulle jag jobbat mördarpasset 10-19 men sötis var ledig och jag såg min chans att få tillbringa en hel dag tillsammans så jag bytte dag med Klara. Ska jobba tisdag 7.30-16 istället, och det känns som om jag tjänar på det. =)

I vilket fall, vi har inte gjort så jättemycket idag, sov ganska länge, åt frukost på altanen, läste tidningen, fikade lite och sen åkte vi och badade. Tog bilen och drog till vårt lilla ställe i Havstensund, där vattnet är säkert 22 grader varmt och vi är alldeles ensamma. Så underbart härligt så jag vet inte vad. Där tillbringade vi eftermiddagen, i vattnet och i solen. Smaskade i oss en liter jordgubbar och hade det allmänt bra. =) Sen ikväll har vi ätit och så innan jag skjutsade hem honom till Rossö. Han ska leka chef imorrn så han behövde upp ganska tidigt, och jag hade ingen lust att gå upp 7 imorrn och skjutsa honom.

På det stora hela känns det som om det varit precis så som en ledig dag ska vara när det är sommar och värmebölja. Man får passa på att njuta så länge det varar, nästa vecka ska det tydligen bli lite sämre väder igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback