En av de största

Inte mycket skrivet här på sistonde, men idag vill jag ändå skriva nåt om "king of pop". Jag har aldrig varit något fan av Michael Jackson, aldrig riktigt förstått de som avgudat honom, och bara lyssnat på de allra största låtarna. Men han har ändå gjort nån form av avtryck hos mig oxå, annars skulle inte nyheten om att han dött berört mig nämnvärt. Men det kändes konstigt, han har ju alltid funnits där i periferin, med rykten, skandaler och lite konstigheter.
Att han var en av de största artisterna nånsin är väl ganska klart, och jag tycker det är synd att han inte fick chansen att göra succé en sista gång. För när det gäller musik har han väl nästan alltid gjort just det.
Kanske blir han nu en myt som Elvis Presley, är han verkligen död? Lever han inte ändå nånstans för sig själv?

I vilket fall, det han gjort för musikvärlden gör att han förtjänar att hyllas en sista gång. Hoppas han får ro nu när han slipper häxjakten som stundtals varit efter honom.

Rest in peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback