Värmebölja!

Högsommarvärmen har slagit till med full kraft här på västkusten. Det har ju varit varmt och fint väder i en vecka nu men de senaste dagarna har varit extrema. När jag åkte till jobbet igår vid 15.30 visade termometern 32,7 grader i skuggan! Helt sanslöst varmt! Man orkar inte ens ligga och sola, det blir för varmt. Och när jag åkte ner och badade igår så lyckades en ensam brännmanetstråd linda sig runt mitt ben. Inte skönt på nåt sätt kan jag meddela.

Hade ju ledig helg vilket var jätteskönt, sola och bada hela dagarna typ. Fast i lördags hade vi besök från Tyskland en stund, sen åkte vi till Fjällbacka och åt glass och kollade runt lite. Alltid trevligt att komma iväg lite, annars ser man mest tomten, stranden och jobbet.

Jobbar kvällen idag, men femtielfte kväll hittills tror jag, men sen är det slut på det glassiga livet, onsdag och torsdag jobbar jag 10-19. Inte alls lika trevligt tycker jag. Men jag ska försöka byta pass på torsdag, sötis är ju ledig då så det vore trevligt om vi kunde ses lite. Våra scheman är ju totalt omatchande, vi har typ en halv dag ledigt ihop som det ser ut. RIktigt illa...får se om det blir bättre när han får sisa delen av sitt schema, jag hoppas verkligen det.

Nä, nu ska jag ge mig ut i solen en stund, det har börjat fläkta lite skönt. Och så måste jag åka och bada innan jag ska jobba oxå, annars kokar min hjärna bort...

Tyvärr blir det inte så mycket bilder, har så fullt på hårddisken att jag inte kan tömma minneskortet just nu. Och sitta framför datorn och rensa filer står inte direkt på prioritetslistan så det får vänta nån dag... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback