Saturday night

Så gick det några dagar igen utan att jag hade tid att blogga. Har haft ganska fullt upp i slutet på veckan, det tar på krafterna att fylla år. =) Fyllde ju i torsdags, men hade inget kalas då, var ju nästan ingen som hade tid med mig då. Så istället tog jag med mig min sötis och åkte till Ikea. Roade mig med att spendera nästan alla mina födelsedagspengar, förutom de jag shoppade för i onsdags då. =P Vi fick köpt oss en hallmöbel i alla fall, det blev en expedithylla. Dessutom köpte vi två tavlor, en till sovrummet och en till vardagsrummet. Och så självklart en väldig massa annat som man kan fundera på om vi verkligen behövde. =P Som till exempel champagneglas, likörglas, nya tallrikar, ett bord, en fönsterlampa, pepparkaksformar, tårtdekorationsset, isformar osv osv... Jag gillar att gå på Ikea. =D
När vi väl var klara på Ikea så tog vi en sväng på Coop Forum och sedan åkte vi hem och bankade ihop våra nya möbler. Tur att vi har så snälla grannar. =P

Igår hade vi lite kalas, sötis familj var här. Det var trevligt, och jag fick lite mer pengar och en kokbok. =) Vi åt middag, hade gjort dubbelmarinerad fläskfilé och potatisgratäng. Det blev ganska gott, det var iaf ingen som dog av det tror jag. =) Och så hade jag bakat tårta, chokladtårta med jordgubbar och hallon.



Idag är sötis iväg på omsits så jag har haft dagen helt för mig själv. Vädret har varit ganska trevligt, så jag tog en promenad i slottsskogen och tittade lite på djuren. Orkade inte gå så långt så det fick bli bort till pingvinerna och tillbaka bara. Men skönt att vara ute i alla fall. Sedan tog jag en tur på stan oxå, är ju på jakt efter en ny kameraväska nu när jag köpt batterigrepp, har växt ur min gamla. Har spanat in en snygg som jag köpte med hem för att provpacka, och den passar nästan. Vill så gärna ha den, men jag vet inte den är egentligen lite för liten. Ska fundera på det nån dag eller två så får vi se hur det slutar.

Kvällen har jag tillbringat framför tvn, kollat fotbollen som gick skit, och ett gäng avsnitt vänner. Tog paus oxå för att diska lite, det blir ju en del när 8 pers ätit middag.

Nu tror jag att jag ska försöka ta mig i säng, blev ju sent igår så det vore skönt att få sova. Återstår att se när sötis ramlar in här bara och väcker mig. =P


Tänk om man kunde vara så här avslappnad i vatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback